Giải Tiếng Anh 8 Unit 7: Vocabulary giúp các em học sinh lớp 8 trả lời các câu hỏi tiếng Anh bàiBig ideas trang 70, 71 sách Chân trời sáng tạotrước khi đến lớp.
Soạn Vocabulary Unit 7 lớp 8được biên soạn bám sát theo chương trình SGK Friends Plus Student Book. Qua đó giúp học sinh nhanh chóng nắm vững được kiến thức, dễ dàng làm bài tập về nhà và học tốt tiếng Anh 8. Vậy sau đây là nội dung chi tiết bài Soạn Anh 8 Unit 7 Vocabulary trang 70, 71 mời các bạn cùng theo dõi và tải tài liệu tại đây.
Bài 1
Match the verbs in blue in the text with the noun forms in the box. Listen and check.
(Nối các động từ màu xanh lam trong văn bản với các dạng danh từ trong hộp. Nghe và kiểm tra.)
Gợi ý đáp án
1. campaign – a campaign
2. donate – a donation
3. volunteer – a volunteer
4. sign – a signature
5. protest – a protest
6. aim – an aim
7. ban – a ban
8. believe – a belief
9. boycott – a boycott
10. propose – a proposal
11. end – an end
12. support – a supporter
Bài 2
Read the online petitions and decide if you support the ideas. Then work with a partner and explain why you agree or disagree with each.
(Đọc các kiến nghị trực tuyến và quyết định xem bạn có ủng hộ các ý kiến đó hay không. Sau đó làm việc với một người bạn và giải thích lý do tại sao bạn đồng ý hoặc không đồng ý với từng cái.)
Gợi ý đáp án
I agree with all the ideas.
– I agree with the petition “Say NO to orca shows”.
Because keeping orcas in small tanks and training them to perform tricks is cruel and inhumane. Moreover, they are highly intelligent and social animals that require a large and complex environment to thrive.
– I agree with the petition “SAVE sea turtles on CON DAO island”.
Because sea turtles play an important ecological role in marine ecosystems, they are valuable and endangered species that deserve protection. Commercial hunting and pollution are serious threats to sea turtle populations and their natural habitat.
– I agree with the petition “We love ugly fruit!”.
Because I believe that food waste contributes to environmental and social issues. Rejecting imperfect fruits and vegetables is wasteful, meanwhile, selling ugly produce at a lower price can reduce food waste and make healthy food more accessible to low-income households.
Bài 3
Use the verbs in exercise 1 to create your own petition. It can be serious or funny. Can you persuade anyone in the class to sign it?
(Sử dụng các động từ trong bài tập 1 để tạo đơn kiến nghị của riêng bạn. Nó có thể nghiêm túc hoặc hài hước. Bạn có thể thuyết phục bất cứ ai trong lớp ký vào nó?)
Gợi ý đáp án
– Volunteer for environmental conservation!
– Protesting against the destruction of natural habitats of wildlife!
– End racial discrimination!
– Supporting local charities that provide food and shelter to the homeless.
– Aim to reduce carbon emissions!
– Boycott fast food!
– Ban single-use plastics!
– Propose a ban on animal testing!
I can persuade my classmates to sign my own petition. For example, with the petition “Boycott fast food!” I can persuade people who care about their health, the environment or follow a healthy lifestyle to sign it.
Bài 4
Listen to four people Yana, Zara, Will and Mitchell talking about petitions they have just signed. Which verbs in exercise 1 do Yana, Zara and Mitchell use?
(Hãy nghe bốn người Yana, Zara, Will và Mitchell nói về đơn kiến nghị mà họ vừa ký. Những động từ nào trong bài tập 1 mà Yana, Zara và Mitchell sử dụng?)
Gợi ý đáp án
Yana: support
Zara: end
Mitchell: propose
Bài 5
Watch or listen again and fill in each blank with ONE word.
(Xem hoặc nghe lại và điền vào mỗi chỗ trống bằng MỘT từ.)
Bài 6
USE IT! Work in pairs. Use the words in exercise 1 and the key phrases to make suggestions for the problems below. Decide which two changes you would make.
(Làm việc theo cặp. Sử dụng các từ trong bài tập 1 và các cụm từ khóa để đưa ra gợi ý cho các vấn đề dưới đây. Quyết định hai thay đổi bạn sẽ thực hiện.)
– People litter a lot in Nhieu Loc canal.
– People don’t use the bins on the street.
– There’s too much traffic in the city centre.
– There’s a lot of food waste in buffets.
A: We must campaign to encourage people to put litter in the bins.
B: Let’s create a petition.
Gợi ý đáp án
A: We must campaign to encourage people to put litter in the bins.
B: Let’s create a petition.
1. People litter a lot in Nhieu Loc canal.
A: We need to propose a public campaign to raise awareness about the importance of keeping the canal clean.
B: I think people should volunteer to participate in canal cleaning activities.
2. People don’t use the bins on the street.
A: I hope they introduce a law to demand strict fines and penalties for those who litter in public areas.
B: I think it is the best thing to do.
3. There’s too much traffic in the city centre.
A: We need to aim to encourage people to use public transportation to reduce the number of cars on the road.
B: I think it is the best thing to do.
4. There’s a lot of food waste in buffets.
A: I think people should propose a ban on excessive food waste in buffets by limiting the amount of food customers can take at one time.
B: Let’s create a petition.
Finished?
Write a letter to the principal to request a change to one of the environmental problems in your school. Explain what the problem is and what you think the school should do.
(Viết thư cho hiệu trưởng để yêu cầu thay đổi một trong những vấn đề môi trường ở trường của bạn. Giải thích vấn đề là gì và bạn nghĩ nhà trường nên làm gì.)
Gợi ý đáp án
Dear Principal,
I am writing to request a change to an environmental problem that I have noticed in our school. I have observed that there is a significant amount of plastic waste that is generated daily, especially during lunch breaks, which is not being managed properly.
As we know, plastic is a major environmental issue, which takes hundreds of years to decompose. The fact that students discharge too much plastic waste not only harms the environment, adversely affects health, but also deteriorates the school landscape.
I believe that our school can take several steps to reduce plastic waste. Firstly, we could campaign to raise awareness about the negative impacts of plastic waste and encourage students to bring their own reusable water bottles instead of using plastic bottles. Secondly, we could introduce a recycling program in the school, where we classify the plastic waste and recycle it. This would reduce the amount of waste that ends up in landfills. Finally, I would like to propose that the school takes action by providing reusable water bottles to every student and installing recycling bins in the school compound. By taking action, I believe that we can address the plastic waste problem in our school and make a positive impact on the world we live in.
Thank you for taking the time to consider my request. I look forward to your response.
Sincerely,
[Your Name]
Cảm ơn bạn đã theo dõi bài viết Tiếng Anh 8 Unit 7: Vocabulary Soạn Anh 8 Chân trời sáng tạo trang 70, 71 của Pgdphurieng.edu.vn nếu thấy bài viết này hữu ích đừng quên để lại bình luận và đánh giá giới thiệu website với mọi người nhé. Chân thành cảm ơn.