Giải Tiếng Anh 11 Unit 5: 5G Speaking giúp các em học sinh lớp 11 trả lời các câu hỏi tiếng Anh trang 68 sách Chân trời sáng tạo bài Technology trước khi đến lớp.
Soạn Speaking Unit 5 lớp 11 được biên soạn bám sát theo chương trình SGK Friends Global 11 trang 68. Qua đó giúp học sinh nhanh chóng nắm vững được kiến thức, dễ dàng làm bài tập về nhà và học tốt tiếng Anh 11. Vậy sau đây là nội dung chi tiết bài Soạn Anh 11 Unit 5: 5G Speaking trang 68 mời các bạn cùng theo dõi và tải tài liệu tại đây.
Bài 1
SPEAKING Look at photo A of students using their tablets in a lesson. Speculate about the questions below.
(Nhìn vào bức ảnh A của học sinh sử dụng máy tính bảng của họ trong một bài học. Suy đoán về các câu hỏi dưới đây.)
Gợi ý đáp án
1 What subject is it?
(Đó là chủ đề gì? (Chọn từ danh sách dưới đây.))
I guess they are learnng science.
(Tôi đoán họ đang học khoa học.)
2 What are they doing with their tablets?
(Họ đang làm gì với máy tính bảng của họ?)
It is possible that they are using their tablets to access digital learning resources such as e-books, online videos, or interactive apps related to the subject they are studying. They may also be taking notes or completing assignments on their tablets.
Bài 2
Listen to a student describing photo A. Does she agree with your ideas from exercise 1?
(Lắng nghe một học sinh mô tả bức ảnh A. Cô ấy có đồng ý với ý kiến của bạn trong bài tập 1 không?)
This photo shows three young students in a big field. It could be a science lesson. Their teacher might have asked them to do a project about the weather. The two girls are holding tablets and the boy is checking a piece of equipment – it looks like something to do with measuring wind. The girls might be recording some results or measurements on their tablets.
Bài 3
KEY PHRASES Listen again. Which of the phrases below does the candidate use for speculating?
(Lắng nghe một lần nữa. Thí sinh sử dụng cụm từ nào dưới đây để suy đoán?)
Speculating
It looks like…
They look/don’t look (to me) as if / as though they’re…
They look/don’t look like they’re (+ -ing)…
They seem quite (+ adj)…
They don’t look / don’t seem very (+ adj)…
Gợi ý đáp án
It looks like…
(Nó trông có vẻ như…)
Bài 4
SPEAKING Work in pairs. Take turns to describe photo B. Include some speculation in your description.
(Làm việc theo cặp. Thay phiên nhau để mô tả ảnh B. Bao gồm một số suy đoán trong mô tả của bạn.)
Gợi ý đáp án
Looking at Photo B, it looks like a classroom environment with one teacher and three students. The teacher appears to be holding some kind of special tool, like solar panels, and is demonstrating it to the students.
The students seem quite engaged and interested in what the teacher is showing them, as one of the students is pointing at the device. It looks like they are discussing the tool and its role in generating renewable energy.
Based on their body language, it looks like the students are actively participating in the discussion and asking questions, which suggests that they are interested in the topic.
Bài 5
Read the task above. Listen to a student doing the task. Which of the three points does he forget to mention?
(Đọc nhiệm vụ trên. Nghe một học sinh làm bài. Anh ấy quên đề cập đến điểm nào trong ba điểm?)
Boy The common theme in the photos is education. Both photos show a lesson of some kind. And in both photos, there are three students. They look quite young, so they’re probably primary school students. In the first photo, the students are outside, whereas in the second photo, they’re in a classroom. There might be other students in the same classroom, but we can’t see them in the photo. It looks like a typical classroom in a primary school: there are lots of pictures and charts on the walls, and it is quite colourful. Unlike the second photo, the first photo does not show the teacher. In the second photo, they’re listening to the teacher rather than looking at tablets.
Teacher Do you think the students are finding their lessons interesting?
Boy Interesting? Yes, I do. Not all of them seem very excited – but they look to me as if they’re concentrating and happy. So they must find it interesting. And it’s really important to enjoy lessons at school, because if you enjoy it, you learn better. If you aren’t enjoying a lesson, you often stop concentrating, and then you learn nothing.
Gợi ý đáp án
He forgot to mention typical school subjects at primary level.
(Bạn ấy đã quên nhắc đến những môn học thường thấy ở cấp tiểu học.)
Bài 6
Speaking Strategy
Gợi ý đáp án
1. education |
2. lesson |
3. classroom |
4. teacher |
5. tablets |
Bài 7
SPEAKING Work in pairs. Discuss the question below. Use evidence from the photo A.
(Làm việc theo cặp. Thảo luận câu hỏi dưới đây. Sử dụng bằng chứng từ bức ảnh A.)
Do you think using smartphones and tablets is a good way for students to learn?
(Bạn có nghĩ rằng sử dụng điện thoại thông minh và máy tính bảng là một cách tốt để học sinh học?)
Gợi ý đáp án
Yes, based on the evidence from Photo A, using tablets in the classroom appears to be an effective way for students to learn. The students in the photo are engaged with their tablets, which suggests that they are using them for educational purposes such as accessing digital learning resources or completing assignments. Tablets and smartphones can provide instant access to a wealth of information and learning resources, making them valuable tools for students to learn.
Bài 8
Now listen to the student answering the question from exercise 7. Does he agree or disagree with your opinions? Does he mention any of the same evidence?
(Bây giờ hãy lắng nghe học sinh trả lời câu hỏi từ bài tập 7. Anh ấy đồng ý hay không đồng ý với ý kiến của bạn? Anh ấy có đề cập đến bất kỳ bằng chứng tương tự nào không?)
Bài 9
SPEAKING Work in groups. Discuss the question below. Use evidence from the photo B.
(Làm việc theo nhóm. Thảo luận câu hỏi dưới đây. Sử dụng bằng chứng từ bức ảnh B.)
Do you think it is possible to learn without a teacher?
(Bạn có nghĩ rằng có thể học mà không cần giáo viên?)
Gợi ý đáp án
Yes, it is possible to learn without a teacher to some extent, as demonstrated in Photo B where the students appear to be engaged in a discussion about a tool related to renewable energy. However, a teacher’s guidance and expertise can greatly enhance the learning process by providing valuable insights and information, as well as structure and support for students. Therefore, while self-directed learning can be effective for some individuals, having a teacher to facilitate the learning process can greatly enhance the educational experience.
Cảm ơn bạn đã theo dõi bài viết Tiếng Anh 11 Unit 5: 5G Speaking Soạn Anh 11 Chân trời sáng tạo trang 68 của Pgdphurieng.edu.vn nếu thấy bài viết này hữu ích đừng quên để lại bình luận và đánh giá giới thiệu website với mọi người nhé. Chân thành cảm ơn.